کسب و کارهای مختلف به برنامه‌ریزی اداری و مالی نیاز دارند و بدون برنامه مطمئنا اشتباهات کاری بیشتر می‌شود.

كسب و كار آنلاين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در هر کاری ممکن است به دلیل حجم زیاد یا تجربه ناکافی اشتباهاتی رخ دهد و باعث بروز مشکل در انجام وظیفه کارمندان یا کارفرمایان بشود. کسب و کارهای مختلف نیاز به برنامه‌ریزی اداری و مالی دارند بدون برنامه مطمئنا اشتباهات کاری بیشتر می‌شود.

برنامه‌ریزی مالی در هر کسب و کاری نیاز اساسی است و این برنامه‌ریزی باید توسط مدیریت دائما مورد بررسی قرار گرفته و مطابق با میزان درآمدزایی که هر ماه وجود دارد در صورت نیاز مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

از آنجا که برنامه‌ریزی مالی چه در زندگی و چه در کار از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین عدم وجود آن باعث بروز مشکل خواهد شد. امور مالی و مدیریت بودجه شما در تجارتتان بیش از هر چیزی باعث بقای طولانی مدت و عدم شکست کاری می‌شود. اشتباهاتی که به صورت کلی باعث بروز مشکلات مالی می‌شوند و معمولا رایج هم هستند ۷ مورد را تشکیل می‌دهند.

۷ اشتباه رایجی که منجر به مشکلات مالی می‌شود

۱ – ثبت نکردن جزئیات دریافت و پرداخت‌های روزانه

سوابق مالی باید ماهانه جمع‌آوری شده و مرتب یادداشت شوند. در طول روز هر آنچه را هزینه می‌کنید، وجه نقد یا سرمایه‌گذاری‌های کوچک مثل خرید سهام و اوراق و … را نباید نادیده بگیرید. تمام اینها باید به عنوان حساب دخل و خرج ذخیره شوند تا در پایان ماه بهتر بتوانید برای برنامه‌ریزی مالی تان اقدام کنید.

۲ – نداشتن پیش‌بینی‌های مالی

اگر از ابتدا بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشید می‌توانید پیش‌بینی هزینه‌های هر ماه را از قبل داشته باشید. آگاهی شما از بازار و روند آن مهمترین دانش شما است که باید این توانایی را داشته باشید تا بتوانید هزینه‌هایتان را جلوتر تخمین بزنید.

۳ – استفاده نکردن از حسابداران و حسابرسان حرفه‌ای

شرکت خود را به حسابداران حرفه‌ای مجهز کنید یا از حسابرس‌هایی که تجربه بالاتری دارند در هر ماه برای نظم مالی و امور مربوط به آن استفاده کنید. بررسی‌های اخیری که شرکت آماری Zogby انجام داده است نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ حدوداً ۶۵ درصد از امور مالی خود را در نهایت به دست ارزیابی یک حسابرس می‌سپارند.

۴ – از دست دادن نیروی انسانی متبحر

از دست دادن نیروی انسانی یعنی از دست دادن سرمایه شده به همان میزان که برای کار خود ارزش قائل هستید برای کارمندانتان که ستون‌های کاری شما هستند و کار به دست آنها انجام می‌گیرد توجه لازم را داشته باشید.

۵ – شانه خالی کردن از مالیات

برای پرداخت مالیات دقت کنید که هر سال یک پوشه جداگانه را به مالیات اختصاص دهید و آن را سر موعد پرداخت کنید. چون پرداخت نکردن مالیات به ضرر شما خواهد بود و باعث هدر دادن هزینه‌های شما در قالب جریمه و… خواهد شد حساب‌های مالی را از حساب پرداخت مالیات جدا کنید تا بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفتید در جای دیگری استفاده نشود.

۶ – نداشتن ساختار اداری و مالی

ساختار مالی و اداری یک شرکت است که به موفقیت یا عدم موفقیت آن کمک می‌کند. ساختار اداری باید دارای خلاقیت و ساختار مالی باید دارای دقت فراوان باشد.

۷ – یکی بودن حساب‌های شخصی و کاری

مهمترین نکته‌ای که هر کارفرما باید آن را رعایت کند این است که حساب‌های مالی شخصی‌اش را از حساب‌های مالی کاری جدا کند. اگر کمبود بودجه داشتید باید آن را به گونه دیگری تامین کنید نه با استفاده از حساب شخصی‌تان چون استفاده از حساب شخصی باعث بر هم زدن برنامه‌ریزی مالی در زندگی شخصی‌تان خواهد شد، بنابراین دقت کنید که هرگز این دو حساب را ترکیب نکنید.

کد خبر 628543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha